ACTUALITÉS (tout voir)

Apr
IEEE ISBI International Symposium on Biomedical Imaging à Nice

L'équipe SIS, dont Laure Blanc-Féraud, Conference co-chair, et Grégoire Malandain, Financial chair, participe à l'organisation de la conférence IEEE ISBI International Symposium on Biomedical Imaging qui aura lieu à Nice du 13 au 16 avril 2021.

Societal Automation 2021

L'équipe SPARKS, en particulier J.Y. Tigli et S. Lavirotte, participe à l'organisation de la conférence Societal Automation, SA'2021, qui se tiendra du 26 au 28 mai 2021 à Madère au Portugal. C'est le deuxième événement de la série qui porte sur l'automatisation sociétale afin d'étudier les solutions technologiques pour fournir un habitat vivant et une infrastructure de soutien.

JFPC 2020 à Nice

En juin 2021 (suite au report de l'année 2020 pour cause de pandémie), à Nice, l'équipe MDSC, en particulier Arnaud Malapert et Marie Pelleau, organise les 16e Journées Francophones de Programmation par Contraintes (JFPC 2020).

• Apr
    IEEE ISBI International Symposium on Biomedical Imaging à Nice

• May
    Societal Automation 2021

• Jun
    JFPC 2020 à Nice

The I3S LABORATORY

It's on the SophiaTech campus in the heart of the Sophia Antipolis technology park our laboratory conducts research in the field of information science and communication.
"Advancing knowledge, consider the economic and technological realities, while imagining tomorrow's solutions."

The I3S laboratory is one of the largest information and communication science laboratories in the French Riviera. it was one of first ones to settle down on Sophia Antipolis Science and Technology Park. It consists of a little less than 300 people. [+...]

In partnership with CNRS and INRIA, and numerous industrial collaborations, we work on the themes of innovative research at the cutting edge of science and technology: systems and networks ubiquitous, biology and digital health, modeling for environment interactions and practices. [+...]

The laboratory is organized in 4 teams:

COMRED team (French acronym for Communications, Networks, Embedded Systems, Distributed Systems)
MDSC team (French acronym for Discrete Models for Complex System)
SIS team (Signal, Image and Systems)
SPARKS team (Scalable and Pervasive softwARe and Knowledge Systems)

The 5 latest submissions recorded in HAL

Isac Do Nascimento Lira, Pedro Marinho R. de Oliveira, Walter Freitas, Vicente Zarzoso.
Automated atrial fibrillation source detection using shallow convolutional neural networks.
Computing in Cardiology, Sep 2020, Rimini, Italy. ⟨10.22489/CinC.2020.385⟩
Lucas de Sousa Abdalah, Pedro Marinho R. de Oliveira, Walter Freitas, Vicente Zarzoso.
Tensor-based noninvasive atrial fibrillation complexity index for catheter ablation.
Computing in Cardiology, Sep 2020, Rimini, Italy

José Luís Camargo, Rubén Martín-Clemente, Susana Hornillo-Mellado, Vicente Zarzoso.
L1-norm unsupervised Fukunaga-Koontz transform.
Signal Processing, Elsevier, 2021, 182

Anne Brisswalter, Pierre Crescenzo.
Le Handicap à Université Côte d’Azur : Une Politique innovante et inclusive, une Mission transverse.
Andrea Clementi, Francesco d'Amore, George Giakkoupis, Emanuele Natale.
Search via Parallel Lévy Walks on ${\mathbb Z}^2$.
[Research Report] Inria & Université Cote d'Azur, CNRS, I3S, Sophia Antipolis, France; Università degli Studi di Roma "Tor Vergata"; Univ Rennes, Inria, CNRS, IRISA, France. 2020